سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Applytocanada

اپلای ، کاورلتر , • نظر

فرمت کاورلتر

9 مرحله برای نوشتن یک کاورلتر

نوشتن یک کاورلتر موثر برای اپلای و یا  جلب توجه کارفرمایان با انجام چند مرحله ساده انجام می شود:

 

cover letter

1. با ذکر نام و آدرس خود شروع کنید

کاورلتر مانند بسیاری از نامه های تجاری استاندارد ، باید چند قسمت از اطلاعات را در بالای نامه خود قرار دهید. برخی از افراد ممکن است نام و آدرس خود را در بالای صفحه قرار دهند.

2. تاریخ را وارد کنید

در مرحله بعد ، تاریخ روزی را که کاورلتر وارد کنید. خط تاریخ باید از آدرس شما و آدرس گیرنده جدا شود.

3. نام و آدرس گیرنده را لیست کنید

پس از تاریخ در کاورلتر، نام و اطلاعات گیرنده را لیست می کنید. با مراجعه به وب سایت دانشگاه یا شرکت می توانید این جزئیات را بیابید. 

لطفا توجه داشته باشید که اگر توصیه نامه خود را ایمیل می کنید، نیازی نیست که اطلاعات را در مراحل 1–3 لیست کنید.

4. با معرفی و سلام شروع کنید

با معرفی کاورلتر خود را با یک سلام استاندارد مانند"Dear" یا "Hello" شروع کنید.

5. یک پاراگراف ابتدایی را در مورد قصد خود برای درخواست قرار دهید

یک پاراگراف مقدماتی بنویسید که شامل موقعیتی باشد که برای آن درخواست می کنید. شما همچنین باید متنی در مورد اشتیاق خود در رابطه با رشته و  یا شرکت ارائه دهید.

6. پاراگراف دوم را در مورد پیشینه خود بنویسید

پاراگراف دوم در کاورلتر شما باید مختصری از سوابق شما باشد که مربوط به موقعیت است. در اینجا ، شما باید شامل دستاوردهای کلیدی ، مهارت ها و تخصص هایی باشید که شما را برای انجام عملکرد خوب در موقعیت مناسب می کند. روی یکی دو مورد تمرکز کنید و جزئیات خاصی درباره موفقیت خود از جمله تأثیرات قابل اندازه گیری که ایجاد کرده اید ، ارائه دهید.

به کلمات کلیدی ذکر شده در شرح رشته و یا شغل خود توجه زیادی داشته باشید و کلماتی را که در متن کاورلتر جلد خود شناسایی می کنید وارد کنید.

7. دلیل دیگر برای نشان دادن صلاحیت شما در پاراگراف بعدی است

پاراگراف بعدی کاورلتر شما باید بر روی یک دستاورد یا مهارت کلیدی دیگر باشد که مربوط به موقعیت باشد. به جای تکرار جزئیات رزومه خود ، داستان های خاص یا حکایاتی را نشان دهید که متناسب شما برای آن رشته را نشان می دهد.

8- با دلایل صلاحیت منحصر به فرد خود نتیجه گیری کنید

آخرین پاراگراف شما باید دلایلی را که برای این رشته درخواست می کنید بیان کند و اینکه چرا شما مناسب هستید. نتیجه گیری مختصر را ذکر کنید.

9. با امضای خود پایان دهید

در آخر ، نام خود را پس از یک خط بسته مانند  “All the best” یا “Sincerely” امضا کنید.

 

نکات نهایی کاورلتر

 

در اینجا پنج دستورالعمل وجود دارد که باید هنگام نوشتن یک نامه نامه به خاطر داشته باشید:

1. هدر خود را بر اساس قالب برنامه خود سفارشی کنید

اگر کاورلتر خود را مستقیماً در داخل یک برنامه  آنلاین می نویسید ، نیازی به درج آدرس یا سایر اطلاعات تماس شما نیست ، زیرا احتمالاً قبلاً آن را در قسمتهای دیگر فرم درخواست تایپ کرده اید. اگر نامه جلد خود را به عنوان پیوست وارد کنید ، می توانید از عنوان مشابه رزومه خود استفاده کنید.

2. از یک سلام مناسب استفاده کنید

اگر نام استاد یا شخص مربوطه را می دانید ، کاورلتر خود را با خطاب قرار دادن مستقیم آنها شروع کنید (مثال: جین اسمیت عزیز). اگر نام شخص را نمی دانید، می توانید نامه خود را با یک "سلام" یا "استاد عزیز" ساده شروع کنید. 

3. از ارجاع عمومی به توانایی های خود خودداری کنید

هر زمان ممکن باشد ، داستان های معناداری بگویید که مهارت های شما را به فعالیت های مشخص حل مسئله یا نتایج تجاری ملموسی که در حرفه خود کار کرده اید ، گره می زند. هر داوطلب می تواند بگوید مهارت مطلوبی دارد. برای تأثیرگذاری ، باید مثالهایی از مهارتهای عملی خود را به مدیران استخدام نشان دهید.

4- آن را کوتاه و دقیق بیان کنید

تا زمانی که در شرح وظیفه مشخص نشده باشد ، طولانی بودن برای کاورلتر وجود ندارد. هنگام تعیین اینکه یک کاورلتر باید طولانی باشد ، روی جزئیاتی که از اهمیت بیشتری برای مهارت های خود تمرکز کنید. تا بهترین فرصت ها را برای نشان دادن صلاحیت خود مشخص کنید. 

5. قبل از ارسال، تصحیح کنید

پیش از ارسال کاورلتر ، آن را چندین بار بخوانید و از اشتباهات هجی ، دستور زبان یا علائم نگارشی تصحیح کنید. بلند خواندن نامه به شما کمک می کند جمله های نامناسب یا جملات خیلی طولانی را انتخاب کنید و خطاهای رایج خاصی  که وجود دارد برطرف کنید.