سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Applytocanada

چگونه یک اپلای موفقیت آمیز در دانشگاه داشته باشیم؟

9 مرحله برای ایجاد یک درخواست موفقیت آمیز در دانشگاه 

اپلای به دانشگاه قطعاً یکی از چالش برانگیزترین و در عین حال هیجان انگیزترین اتفاقات زندگی یک فرد برای ادامه تحصیل می باشد. این به این دلیل است که روند کار به سادگی شامل جمع آوری چند اسناد نیست که قصد دارد شما را به دانشگاه و اپلای موفق برساند ، بلکه ارائه خود شخص از طریق این اسناد بهترین راه  است.

شخصاً احساس می کردم که با اپلای در دانشگاه اولین بار است که مسئولیت آینده خود را عهده دار می شوم و تصمیماتی می گیرم که تأثیر مستقیمی بر شغل و زندگی آینده ی من خواهد داشت، بنابراین مسیری پر از استرس برای رسیدن به یک اپلای موفق را در پیش خواهیم داشت.

بنابراین برای اینکه همه شما را راحت تر کنم ، من اینجا هستم تا همه آنچه را که در چند ماه گذشته درباره اپلای موفق آموخته ام با شما به اشتراک بگذارم. اگرچه این 9 مرحله لزوماً شما را به دانشگاه رویاهایتان نمی رساند (عملکرد تحصیلی شما هنوز هم مهمترین عامل برای رسیدن به آنجا است) اما مطمئناً درخواست شما را بطور قابل توجهی قوی تر می کند!

 

apply

 
1- تحقیق، تحقیق و تحقیقات بیشتر

نمی توانم به اندازه کافی تأکید کنم که اطمینان از اینکه شما برای دانشگاه هایی که واقعاً دوست دارید، اقدام کنید، اما مهم است که شما باید حدوداً یک سال قبل از اقدام به اپلای، و در مورد دانشگاه مورد نظر خود شروع به تحقیق کنید

همچنین فراموش نکنید که آیا شما می خواهید خودتون  هزینه های دانشگاه را پرداخت کنید یا فاند بگیرید.

2- از خود سوال کنید

این موضوع تا حدودی به مرحله قبل مرتبط است: بعد از یافتن دانشگاه هایی که می توانید متقاضی آنها شوید، مطمئن شوید که آنها با انتظارات شما مطابقت دارند و گزینه های واقع بینانه ای در رابطه با عملکرد تحصیلی شما هستند.

برخی از سوالاتی که ممکن است بخواهید در این مرحله از خود بپرسید:

1- شهرت دانشگاه را چقدر مهم می دانید؟

2- آیا نمرات شما با الزاماتی که دانشگاه / دوره انتخاب می کنید مطابقت دارد؟ این را می توانید در بخش "شرایط ورود" در وب سایت دانشگاه پیدا کنید.

3- آیا ماژول ها / دوره های ارائه شده را دوست دارید؟ این را می توانید در بخش "ساختار دوره" در وب سایت دانشگاه پیدا کنید.

4- آیا ترجیح می دهید در یک دانشگاه پردیس (دانشگاهی که همه ساختمانها در آن مکان قرار دارند) یا یک دانشگاه شهری (دانشگاهی که ساختمانها در سطح شهر پخش شده باشد) شرکت کنید؟

5- آیا شهر / شهری که دانشگاه در آن واقع شده را دوست دارید؟

6- هزینه های زندگی در این شهرها / شهرهایی که در نظر دارید چقدر است؟

3- آماده باشید!

این مرحله اپلای برای هر دوره یا دانشگاهی صدق نمی کند، اما بطور مثال اگر متقاضی پزشکی ، دامپزشکی ، دندانپزشکی یا آکسفورد / کمبریج هستید ، باید در صورت دعوت شدن برای مصاحبه آماده باشید.

بسیار مهم است که شما قادر باشید به جزئیات سوالاتی که از شما می پرسند پاسخ دهید و نشان دهید که واقعاً به موضوع علاقه دارید. برای اینکه این اتفاق بیفتد ، از قبل شروع به خواندن کتاب ها و / یا مجلات دانشگاهی در مورد موضوعی که می خواهید در دانشگاه بخوانید، کنید. 

4- در زمینه ای که می خواهید تحصیل کنید تجربه کسب کنید

بسیار توصیه می شود که برای اپلای موفق در زمینه مورد نظر خود برای تحصیل تجربه داشته باشید، زیرا این امر به شما امکان می دهد در زمینه ی شخصی خود صحبت کنید و به اساتید پذیرش نشان می دهد که چقدر در مورد رشته ی خود مشتاق هستید. مقالات تحقیقاتی و آزمایشگاهی برای این امر مهم هستند، تجربه عملی مانند کارآموزی، دوره های تابستانی یا داوطلبانه را هم در نظر دارند.

5- به دانشگاهها سر بزنید

پس از داشتن لیستی از چند دانشگاهی که می خواهید به آنها اپلای کنید، لازم است حداقل از برخی از آنها بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که مایل به تحصیل در آنجا هستید. 

6- یک جمله شخصی جالب بنویسید

دانشگاه ها هر ساله هزاران درخواست اپلای دریافت می کنند ، بنابراین نوشتن یک نظر شخصی اصلی برای برجسته بودن مهم است. از جمله های کلیشه ای مانند "از کودکی" یا "من همیشه دوست داشته ام" خودداری کنید.

به عنوان مثال به بیان مسئولیت ها و کارهای خود و آنچه از آنها آموخته اید، به جزئیات مربوط به یک پروژه، تجربه کاری یا هر فعالیت دیگری که انجام داده اید، بپردازید.

جملاتی مانند "من یک فرد بسیار سخت کوش هستم" خیلی مناسب نیست - در مورد ویژگی های خود شواهد مشخصی ارائه دهید و به جای تعارف، در مورد ویژگی های شخصیتی خود صحبت کنید.

برخی دیگر از نکات بارز دیگر این است: از دستور زبان خود آگاه باشید.

به هر قیمتی از دروغ و دزدی ادبی بپرهیزید و فقط در مورد مواردی صحبت کنید که مربوط به رشته ای است که می خواهید مطالعه کنید.

7- بازخورد بگیرید

در حالی که در مرحله نوشتن رزومه ی شخصی خود برای اپلای هستید ، حتماً از اساتید خود بخواهید که رزومه شخصی شما را بخوانند تا بتوانند اشتباهاتی که مرتکب شده اید را به شما گوشزد کنند.

مهم است که منتظر نمانید تا پیش نویس تکمیل شده ای برای نمایش آن به کسی داشته باشید ، بلکه در هر مرحله از پیش نویس خود بازخورد بگیرید تا بدانید که در مسیر درست قرار دارید. با این کار احتمال نوشتن مجدد کل رزومه شخصی پس از تکمیل آن از بین می رود.

همچنین، اطمینان حاصل کنید که آن را به بیش از یک نفر نشان دهید تا بتوانید نظرات مختلفی را بدست آورید و مطمئن شوید که اشتباه یا اشتباه تایپی برای شما باقی نمانده است. اما بازخورد افراد زیادی را دریافت نکنید ، زیرا در نهایت شما احساس سردرگمی در مورد چگونگی بهبود بیانات شخصی خود خواهید داشت. فقط از حداکثر 2-4 نفر بازخورد بگیرید.

8- شخصی یا استاد مناسب را برای نوشتن توصیه نامه پیدا کنید

هر متقاضی برای اپلای موفق به یک توصیه نامه خوب نیاز دارد، که به طور معمول توسط یک استاد نوشته می شود. استاد شما باید کسی باشد که شما را به خوبی بشناسد. 

اگرچه استاد شما احتمالاً تمام تلاش خود را برای نوشتن توصیه نامه بطور کامل انجام می دهد، اما فراموش نکنید که قبل از ارسال آن بخواهید آن را بخوانید زیرا آنها احتمالاً منابع زیادی برای نوشتن دارند و همچنین می توانند اشتباه کنند.

9- ارسال!!!

بعد از اینکه از دانشگاههایی که می خواهید برای اپلای درخواست کنید، مطلع شوید ، نمرات شما با دانشگاه مطابقت دارد، و همچنین با یک رزومه شخصی خوب و یک توصیه نامه آماده ارسال درخواست خود هستید!